fredag 4 februari 2011

Hälsa

VAD MÅR JAG BRA AV ?

När jag mår bra är när jag har det roligt med mina föräldrar och när vi åker till några städer i Sverige och träffa kusiner. Det känns bra när jag är ute med mina vänner och spelar fotboll eller gå till Entré med mina vänner. Det bästa är att åka till ett badhus med mina vänner eller kusiner. Jag mår bra när min mamma köper till mig vad jag vill ha. Jag mår bra av att hjälpa någon eller göra mina läxor.





VAD ÄR HÄLSA ?
När ingen är mina vänner gör det ont inuti i mig och jag blir ledsen. Jag är glad och det känns bra det är när mina kusiner är hemma hos mig. Om jag är sjuk och mina kusiner kommer hem hos mig gör det ont inuti i mig för då orkar jag inte träffa dem. Jag mår bra av att respekterar äldre än mig och ha bra vänner då är livet bra för mig. Jag mår bra när jag har lär mig att inte röka och inte hamnar i bråk och inte dricka sprit, då är livet bra. Om jag hade en sjukdom då tycker jag inte att livet är så bra för mig. Hälsa är hur man mår.


Osama

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar