tisdag 8 februari 2011

Hälsa

Vad mår jag bra av?
Jag mår bra när vi filmar med Drömmarnashus, för att vi gör roliga saker när vi filmar.
Jag gillar att gå ut med mina föräldrar för att då har vi roligt. Jag mår bra av fotboll för att jag gillar vara med och att bli bättre. Jag mår bra av att resa för det ändra mitt humör, för när man kommer tillbaka glad och nöjd av resan. Jag mår bra när jag sover och vilar då kan jag må bättre. Jag mår av att titta på film, för att det kan vara roligt, sorgligt, eller en skräckfilm men alla är bra för mig. Aktiviteter med familjen och med släkten t.ex. affärer, resa, födelsedagar och bio mår jag bra av för det är roligt att skoja och leka med släkten och familjen.


Vad är hälsa ?
Hälsa betyder t.ex. kroppen och inuti kroppen, tex om man är arg, ledsen, alltså känslor.
Kroppen mår bra av att äta, motionera. Kroppen mår dåligt av t.ex. sjukdomar och om man är ledsen eller arg.. Inuti kroppen kan det vara bra och det kan vara dåligt det beror hur mycket man bryr sig om sin kropp t.ex. tvätta, duscha, nya kläder, nya strumpor och borsta tänderna. För bakterierna kan vara över allt i och på kroppen. Man mår ibland bra när man leker.

Sejad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar