tisdag 8 februari 2011

Hälsa

Vad mår jag bra av?
Jag mår bra när människor respekterar mig. Jag mår bra när jag blir duktigare och duktigare. Jag mår bra när jag går ut och köper fina saker. Jag mår bra när jag spelar på min dator, Jag mår också bra när jag spelar playstation. Jag mår bra när jag läser. Jag mår bra när ajg kan hjälpa andra.

Vad är hälsa?
Jag tycker att hälsa är när man mår bra och när man äter rätt. Om man inte äter rätt mat så blir man sjuk. Fel mat är tex om man äter mycket olja, godis, choklad och läsk. Några människor kan vara fysisktsjuka tex man kan vara förkyld. Det viktigaste vi har i livet är vår hälsa. Vi måste äta och dricka bra. Vi måste idrotta två gånger i vecka. När vi blir sjuka måsta vi äta lite och gå till doktor att han ska se oss om vi behöver medicin eller inte. Så vi måste vara rädd om vår hälsa.

Shams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar