onsdag 2 februari 2011

Hälsa


                                         Vad mår jag bra av?

Jag mår bra när jag spelar fotboll för att de är det bästa  man kan göra. Tillsammans med vänner mår jag bra för att de är roligt att leka med dem. Hälsa är hur man mår. Jag mår bra när jag duschar för det är härligt. Jag mår bra när jag promenerar med mina vänner. Jag mår bra när jag är på idrotten för det är min bästa ämne. Jag mår bra när jag äter min favoritmat för det är gott. Jag mår bra när jag sitter vid datorn för jag söker på google om världen och lyssnar på musik. Jag mår bra när jag ser att mina vänner är glada. Jag mår bra när jag är med min familj för att vi går ut och äter och har roligt. Jag mår bra när jag är snäll mot andra och hjälper de. Jag mår bra är jag tittar på en bra film. Jag mår bra när jag äter rätt mat. Jag mår bra när jag går runt på stan för att jag köper nya kläder och ser fina saker. 



                               
                                                     Hälsa


Man ska inte äta godis för det är inte nyttigt för kroppen. De är inte nyttigt att dricka kaffe för det finns koffein och koffein låter inte dig sova. Det är inte bra att dricka whisky för det finns mycket alkohol. Man ska inte dricka coca cola för det finns koffein och mycket socker. Det är bra att äta grönsaker för det är mycket nyttigt. Det är bra att jogga och promenera för att du tränar dina ben.  Det är bra att äta nyttigt mat. Hälsa är hur jag mår. Jag måste äta frukost, lunch och middag varje dag.  


                                                                                                                                   Omar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar