måndag 31 januari 2011

Hälsa

Vad mår jag bra av ?
Jag mår bra av att spela fotboll eller när jag åker till Afghanistan och träffar mina kompisar och mina kusiner. Jag mår bra av att gå med ut med min familj och ha rolig tillsammans med mina kusiner.
Jag mår bra av att gå ut och träffa mina kompisar och spela fotboll med dem. När någon annan mår bra då mår jag också bra eller när jag är med mina klasskamrater och spelar fotboll med dem. Jag mår bra när vi går ut och kastar snöbollar på varandra eller när vi spelar fotbollsturnering.

Jag mår bra när jag äter frukt eller cyklar med mina kompisar och har rolig eller när jag gör något rolig då mår jag bra. Jag mår bra när jag är i skolan och läser böcker och alla är tysta och läser böcker.

Det känns skönt i kroppen när någon är snäll mot mig och alla andra eller när jag sover i min säng då känns skönt i kroppen.  Jag mår bra när mina kusiner gifter sig.


Jag mår inte bra när någon är ledsen eller när någon inte vill prata med mig då blir jag ledsen för att han säger till mig att du inte är min kompis. Jag mår inte heller bra när någon tar någon annans saker. Jag mår inte bra när vi väljer lag till fotoboll och det blir två som blir över och som inte får vara med. Jag mår inte bra när någon bestämmer över mig eller någon annan
Jag mår inte bra när någon röker framför mig för att alla lukt går till de andra människor som inte röker och då kanske de också börjar röka.



Asad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar