tisdag 21 september 2010

Uppgift 1 - presentation av Asad

Asad
Jag heter Asad och jag bor i Malmö. Jag bor i en lägenhet på åttonde våningen. Jag har 5 syskon, tre systrar och två bröder. Jag har en mamma och en pappa. Jag är 11 år gammal och går på Rosengårdsskolan i klass 5a. Min lärare heter Sofie.

Jag har svart hår och bruna ögon och jag är inte så lång. Jag har storlek 38 i skor.

Min bästa kompis heter Isma och Amin. Mitt favorit djur är hund.
Jag föddes i Afghanistan och bodde där tills jag var 9 år. Jag har bott 3 år i Sverige.

Jag vill gärna bli polis för jag vill fånga tjuvar. När jag blir stor vill jag bo i Turning Torso. Jag drömmer om att jag ska åka till månen när jag blir stor.

Min favorit färg är blå och mitt favorit spel är XBOX 360.
Den bästa mat jag vet är kyckling och panerad fisk. Min idol heter Ronaldinio. Mina favorit ämnen är matte, svenskbiten, engelska, skriva och läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar