onsdag 22 september 2010

Uppgift 1, presentation av Hafsa

Hafsa
Jag heter Hafsa och är 11 år. Jag bor i Rosengård som ligger i Malmö. Jag har en bror som heter Yahye, han går i 6an. Jag går på Rosengårdsskolan i klass 5a.  Min lärare heter Sofie. Mina favorit ämnen är matte och idrott. Jag tycker om att gå till skolan.

Jag tycker mycket om att läsa och jag läser många böcker om dagen. Jag är på punkt 17 på LUS. Jag har lärt mig mycket i skolan tex SO, engelska, matte och idrott.

Min sko storlek är 37. Jag gillar märket Puma. Mina vänner heter Cassandra, Hadil, Tessa och Ubah, allihopa är snälla, roliga, söta och trevliga. Vi är mindre antal tjejer i klassen än killar.

Mina intressen är att simma. På eftermiddagen går jag på fritids, jag tycker att fritids är kul eftersom man pysslar, ritar och tittar på film. Mina fritidslärare heter Shipe och Elisabeth, dem är snälla och trevliga.

Jag tycker mycket om att vara med mina släktingar och kusiner. Min bästa färg är grön och svart. Jag vill åka till Frankrike för min favorit stad är Paris. Jag vill bli läkare när jag bli stor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar