onsdag 22 september 2010

Uppgift 1, presentation av Tessa

 
Tessa
Jag heter Tessa och jag är 11 år. Jag fyller år den 13 april. Jag är 151 cm lång och har storlek 36 i skor. Min klädstorlek i tröjor och byxor är 140. Jag har svart hår som jag har färgat med gula slingor.   Jag tycker att jag är en snäll person och det tror jag också att andra människor tycker. Jag tycker om att baka och laga mat.

Jag och min familj kommer från Rumänien men nu bor vi i Malmö. Jag har en 1 syster och 3 bröder, tillsammans är vi 5 barn i familjen.

Jag går på Rosengårdsskolan i Malmö i klass 5a. Mina bästa ämnen i skolan är syslöjd, träslöjd och idrott. Jag har vänner i skolan. I klassen är vi 5 tjejer. Dem heter Cassandra, Hadil, Ubah, Hafsa och jag Tessa. Cassandra är rolig, söt och våglig. Ubah är söt och duktig på matte. Hadil är gullig, söt och en bra vän. Hafsa är duktigast i klassen och en bra vän. Efter skolan är jag tillsammans med min bästa vän som heter Elif, hon är en bra vän för mig.

När jag blir stor vill jag bli designer för jag tycker om att rita och måla kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar