tisdag 21 september 2010

Uppgift 1, presentation av Yiehea

Yiehea

Jag heter Yiehea och jag är 11 år gammal. Jag har 3 syskon Naim, Mohammed och Jones. Jag bor i Rosengård i Malmö. Jag har brunt hår och blå/gröna ögon. Min sko storlek är 35 och min kläd storlek på Tweens är 146 i tröjor och 120/125 i byxor.

Jag går i klass 5a på Rosengårdsskolan i Malmö. Min klasslärare är snäll och hon heter Sofie. Hon är gift med Martin och har två flickor som heter Emilia och Evelina.

Den bästa film jag sett är High School musical. Det bästa ämnet i skolan är idrott. Min bästa kompis heter Omar och han går i min klass. Min bästa dricka är slush ice. Min bästa mat är pizza och hamburgare.


Mitt favorit land är Turkiet bara för att det finns många turkiska serier som kommer därifrån. Libanon gillar jag för att det är mitt hemland och Egypten gillar jag bara för pyramiderna, London för Big ben och bron, Paris bara för Disneyland.

Jag älskar att simma och är duktig på det. Min favorit sport är boxning. Jag älskar att titta på tv och spela data.

Jag vill bli regissör och jag vill bo i London. Min dröm är att köpa en villa. Jag vill resa mycket. Jag älskar skolan bara för att vi ska åka till Genarp.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar