onsdag 26 januari 2011

Hälsa

Vad mår jag bra av?
Jag mår bra av när det är sommar och man är med sina vänner och promenera eller cykla eller leker i trädgården.
Jag mår också bra när jag är med mina vänner och vi simmar på sommaren.
Jag mår bra när jag är med min familj och när vi tittar på film tillsammans. När jag är ute och promenerar och får frisk luft på sommaren mår jag också bra. När det är varmt på sommaren känns det varmt inuti mig.


Vad är hälsa?
Hälsa är att man ska må bra. Att vara ute och promenera och ta det lugnt och fint. Hälsa är också att ha vänner och familj. För om man inte skulle ha vänner och familj skulle det gör ont i hjärtat. Men när man har vänner och familj då känner man sig lycklig. När man hjälper någon då kan man må bra när en person tackar. Hälsa är också att man ska ta hand om sin kropp och äter nyttiga saker.


                                                                                                                                   Tessa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar