måndag 31 januari 2011

Hälsa

Vad mår jag bra av?
 
Jag mår bra när jag e ute med mina kompisar. Jag gillar att vara med mina kompisar och spelar fotboll. Det känns bra i mitt hjärta när jag är med mina kompisar.
Mitt bästa ämne är idrott och matte. Jag mår bra när jag är med min pappa och mamma. Det känns härligt i mitt hjärta när min mamma och pappa mår bra.


Vad är hälsa?

Hälsa är när man mår bra. När man äter bra frukost, lunch och äter kvällsmat då mår man bra . Om man inte äter bra mat blir man sjuk. Några människor kan vara fysisk sjuka och några psykisk sjuka. Om man äter till frukost ost och grönsaker då mår man bra. Det är viktigt att man borstar tänder varje dag. Om man inte tuggar maten bra då kan man bli sjuk.


                                                                                       Hamza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar