tisdag 25 januari 2011

Hälsa

Vad mår jag bra av?
Jag mår bra när jag får stanna hemma och inte behöver gå till skolan. Jag mår bra när jag spelar Star Wars, Battlefront 2 och när jag är själv hemma. Jag mår bra av idrott. Jag mår också bra av att springa och värma upp innan jag ska träna. Jag mår bra när jag kommer hem från skolan. När jag äter frukost mår jag bra hela dagen.


Vad är hälsa?
Hälsa är att må bra av allting som är i världen. Om en människa vill ha en bra hälsa så måste man träna varje dag och ibland på kvällen. Jag tycker att varje människa måste träna varje dag för att hålla sig borta från cancer och andra farliga sjukdomar tex  aids, cancer och hjärtattack. Man måste äta och springa varje dag och inte äta så mycket fett. Men det bästa är att lukta på naturen och titta på naturen det är det bästa för må bra av.


                                                                                                                             Rasan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar