tisdag 25 januari 2011

Hälsa

Vad mår jag bra av?

Jag mår bra när jag ser mina kompisar friska. Jag gillar att vara med kompisarna ute och spela fotboll det känns härligt inuti i hjärtat. Det är roligt att spela data. Jag tycker om många ämnen i skolan  tex svenska, religion, engelska och matte. Det känns härligt att se sin familj frisk. Det är bra när jag drömmer en rolig dröm. Det känns jättehärligt när drömmen blir riktigt. Jag är jätteglad när jag reser någonstans och inget händer med mig då är jag glad och frisk. Man måste duscha varje dag för att man ska vara ren.


Vad är hälsa

Hälsa är när man mår bra. Jag måste äta bra frukost och bra lunch för att jag ska må bra. Jag ska äta bra grönsaker. Man ska röra sig mycket ute. Man ska inte äta godis eller dricka läsk, öl, vin, och wiskey. Man får äta godis bara på lördag för att annars förstöra man sin kropp och sina tänder och då har man ingen bra hälsa. Ska man ha bra hälsa måste man få lön och inte ha något sjukdom. Man ska inte stressa för att det är inte bra och man ska ha ett gott självförtroende. Man ska också tänka på andra människor som är fattiga för då känns det bra inne i en.


                                                                                                                                   Josef

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar