onsdag 26 januari 2011

Hälsa

Vad mår jag bra av?
Jag mår bra av att äta frukt och grönsaker och att äta rätt mat. Jag gillar också att vara ute och leka. Jag mår bra av att vara med mina kompisar. När jag är med min familj eller släktingar då känner jag mig glad och jag mår bra. Jag blir också glad när andra är glada och när mina kompisar blir glada. Jag trivs och mår bra när det är sommar, på vinter mår jag inte lika bra för då är det kallt.




Vad är hälsa?
Jag tycker att hälsa är när man mår bra och när man äter rätt mat. Om man inte äter rätt mat så blir man sjuk.  Några människor kan vara fysisk sjuka och några kan vara psykisk sjuka
Så om man äter frukt eller grönsaker och nåt man blir bra av och man mår bra. Om man är alldeles ensam utan vänner och familj då känner man sig nog ensam och då har man nog ingen bra hälsa. Även om man är fattig och inte har pengar så tror jag att man kan ha en god hälsa och må bra.
Det tycker jag är hälsa.




                                                                                              Hafsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar