onsdag 26 januari 2011

Hälsa

Vad mår jag bra av?

Jag mår bra av att spela fotboll för att då jag tränar kroppen. Jag mår bra när jag är med mina vänner. Jag mår bra när andra är snälla mot mig och hjälper mig. Jag mår också bra när jag hjälper andra. Jag mår inte bra när någon slår mig för då gör det ont i kroppen och  i huvudet. Jag mår bra när jag tittar på tv. Jag mår också bra när jag gör något som jag tycker är rolig eller när jag äter något som jag tycker är gott.


Vad är hälsa?
Hälsa är hur jag mår. Jag måste äta bra frukost för att må bra. Jag får inte äta godis för då mår jag inte så bra. Jag måste äta frukost, lunch och middag för att orka hela dagen. Jag mår bra när jag somnar tidigt för annars kommer jag att vara trött på lektionerna och jag kommer inte kunna jobba. För att må bra måste jag vara frisk jag får inte vara sjuk. Jag mår bra av att äta frukt. Jag mår också bra av att vara med min familj.


                                                                                                             Mohammed



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar